Bir masal âlemi Kars

Son yılların moda şehri Kars’a ulaşmanın en cazip yolu trenle gitmekti. Ama Doğu Ekspresi rezervasyonları aylar öncesinden dolunca çaresiz uçak ile gittik. 1750m'de bulunan şehir, aynı Edirne gibi defalarca el değiştirmiş. 1877-1917 arasındaki Rus egemenliği şehre kimliğini veren mimari dokuda önemli paya sahip. Karslı kardeşimiz Halil İbrahim Dilek ile kalenin eteklerinden başladık. Ebu’l Hasan Harakani, Büyük Abdi Ağa ve sonradan Kümbet Camii adını alacak 12 Havariler Kilisesi’ni gördükten sonra kaz sürülerinin arasından, Kars Kalesi’ne çıktık. Bisikletler omuzumuzda çıktık, arka yoldan pedallayarak indik.

Katerina Sarayı, Kafkas Üniversitesi, Mazlumoğlu ve Muradiye Hamamı derken Kars Çayı’nın etrafında birkaç tur attık. Ardından Baltık Mimari laboratuvarı gibi olan Tahtdüzü bölgesine geçtik. Izgara planlı caddelerde dört döndük. Şimdilerde Valilik, Sağlık Müdürlüğü, Defterdarlık binası olarak hizmet veren yapıların bir kısmı butik otel, cafe vb. Kazak Kilisesi, Kanlı Tabya derken Kars’ta ilk günü tamamladık.

2. gün şehrin yaklaşık 50km doğusunda bulunan Ani şehrine gittik. Samed Kunaç’ın ağzından dökülen “Gerçek olamayacak kadar güzel” cümlesi Ani için en isabetli tanımlardan biriydi.

Carraro Kullanıcı Bisikletleri

Lütfen ikiden fazla bisiklet seçmeyin.