04 Eki İKİ TEKERİN 200. YILI

İki tekerin 200.yılı, velosipedle cevelanın  120. yılı ve yüzyıllık maceranın  8.yılında 14-17 eylül tarihinde Bursa’da birlikte bisikletçilerle pedalladık.

Farklı ilden gelen bisikletçilerle sabah Mudanya’da buluştuk. Nefis açık büfe kahvaltı sonrası Mudanya belediye başkanı Hayri Türkyılmaz ve CHP Bursa milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu’nun start vermesiyle pedallar dönmeye başladı.

Eski tren yolundan ilerlerken nefis orman ve deniz manzarasında incir yiyerek geçen bisikletçiler oldukça neşeliydi.

Bursa’da olup da İskender yemeden gidilir mi? Eker meydanındaki üzüm suyuyla birlikte gelen İskender afiyetle götürülür. Sonrasında Misi kamp-karavan tesislerinde gecenin sessizliği yaşanmaya başlar. Duş alanlar çadırlarının başında derin sohbete koyuldu, kimi de derin uykuya.

Cuma sabahı Lezizar’da kahvaltı sonrası trafikten daha çabuk kurtulmak için Emek tren istasyonundan trene bindik. Burulas, bisikletçiler için balonlarla, bayraklarla süslü özel bir tren hazırlamış. Tabi gece uyumayıp çene yapanlar, uykusunu alamayanlar uyumaya sohbet edenler bir araya gelerek bir saatlik yolculukla Kestel’ vardık.

Trenle geçen yolculuğumuz bizi rehavete düşürdü. Ardından gelen sert bir çıkışla Çataltepe’ye tırmanmaya başladık. Geleneksel Aksu köyü kadınlar derneğinin hazırladığı öğlen yemeğini yedikten sonra müzeyi gezmek şart oldu. Otantik İnegöl köyleri arkamızda kaldığında İnegöl’de otelin yolunu tuttuk. Çadırlar kuruldu, yemek, duş, spa, havuzdan sonra yarım fıçıda yakılan ateş ve müzik gecenin rengi oldu. Sabah kahvaltı ve sıcağın eşliğinde pedallar tekrar dönmeye başladı.

Göletlerin, bağların, elma bahçelerinin, ürünleri toplanmış tarlaların yanından geçerek Yenişehir’e vardık. Yenişehir’de öğlen yemeği için mola verdik. Menüde; köfte, salata, tatlı, çay, kahve vardı. Hizmette sınır yoktu.

Yoktu ama sonrasından gelecek olan 4,5 km lik %9 luk tırmanış herkesin içinde yemekle beraber büyüdü. Aslanlar gibi çıktılar. Sonundaki muhteşem İznik gölünün manzarası hafif esen rüzgarla serinletti bizleri. Sert bir inişin ardından Kayıkhane kamp alanına varıp gölde çimdik. Çadırları kurduk. Biraz serinledikten sonra yine köfte ekmek ve makarna ile doyduk.

Gölün ve akşamın karanlığında, gitarlar ve koro eşliğinde bisikletçiler yine geceye imzasını attılar. Pazar sabahı kahvaltı muhteşemdi. Tarihin içinden ve göl kenarından pedallamaya başladık. Sağımızda eşsiz İznik gölü manzarasını seyrederken solumuzda meyve sebze bahçelerindekiler çok güzeldi. Bulutlu bir hava eşliğinde Gemlik’te bizi bekleyen İstanbul’un iki yakasında yolcu taşıyan eski Boğaziçi klasik vapura binerek Mudanya’nın yolunu tuttuk. Herkesin yüzünde turun mutluluk resmi vardı.

Ayrılık zamanı… Seneye yine yeniden burada görüşmek üzere emeği geçenlere teşekkürler.

Tur ile ilgili görsellere aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.